- tanulóink természettudományos műveltségének megalapozása, fejlesztése
- a tantárgyaink megszerettetése
- egységes, magas színvonalú oktató- és nevelőmunka
- a tanórákra való magas szintű felkészülés annak érdekében, hogy a tanulóink a lehető legjobb eredményeket érjék el
- tanulóinknak olyan alapok nyújtása, amelyre a középiskolában építeni tudnak
- a pedagógiai program, a helyi tanterv és a munkaterv megvalósítása
- a természettudományos szakterület gondozása, folyamatos fejlesztése
- hangsúlyt fektetünk a tantárgyak közötti koncentrációra
- felzárkóztatás
- tehetséggondozás
- sokoldalú személyiség- és képességfejlesztés
- erkölcsi nevelés
- a Barátunk a természet tantárgyi verseny megszervezése, lebonyolítása
- területi, megyei és országos versenyekre való felkészülés, azokon való részvétel
- a jeles napokhoz (Víz világnapja, Föld napja, Madarak és fák napja) kapcsolódó rendezvények szervezése, lebonyolítása
- képzéseken való részvétel, önképzés
- szaktantermeink gondozása
- szemléltető eszközök készítése, ötletek cseréje
- igyekszünk a törvényszerűségeket demonstrációs kísérletekkel, filmek vetítésével igazolni
- tantárgyaink sok lehetőséget adnak a tanórán kívüli ismeretszerzésre (Internet, könyvtár használata), ezért ösztönözzük a tanulókat kiselőadások tartására, esszék írására
- új módszerek megismerése, bevezetése
- infokommunikációs technológiák alkalmazása
- a tankönyvválasztás elősegítése, törekvés az egységességre a felső tagozatos természettudományos tantárgyak körében, valamint az alsó tagozatos környezetismeret és a felső tagozatos természettudományos tantárgyak átmenetében
- támogatjuk az új kollégák munkáját
- fejlesztjük a munkatársi közösséget
- folyamatos kapcsolattartás a munkaközösségi értekezleteken és elektronikus úton
- céljainkat, feladatainkat az éves munkatervben leírtak szerint bonyolítjuk le
- munkatervünket a tanév elején készítjük
- a munkaközösségi értekezletekről emlékeztetőt készítünk
2. Munkaterv
Feladat |
Határidő |
Felelős |
Résztvevők |
Dokumentáció |
Várható eredmény |
1. munkaközösségi értekezlet: A munkaközösség megalakulása, az éves munkaterv összeállítása |
2011. augusztus 24. |
Gelencsér Viktória |
A tagintézmények biológia, kémia, földrajz és természetismeret tantárgyakat tanító pedagógusai |
Emlékeztető |
Hatékonyan működő, jól együttműködő munkaközösség alakuljon |
Óralátogatás (a munkaközösség tagjai a saját tanított tantárgyuknak megfelelő tanórát látogatnak egy másik tagintézményben) |
Folyamatosan |
Gelencsér Viktória |
A munkaközösség tagjai |
Osztálynaplók, összesítő táblázat |
Egymás munkájának megismerése, új módszerek tanulása |
Lehetőség szerint felkészülés és részvétel az országos természettudományi versenyek (Kaán Károly, Herman Ottó, Teleki Pál, Hevesy György Versenyek) helyi, megyei és országos fordulóin |
Folyamatosan |
A munkaközösség tagjai |
A munkaközösség tagjai, az iskolák tanulói |
Emlékeztetők |
Tehetséggondozás, tisztes helytállás a versenyeken |
2. munkaközösségi értekezlet: A következő tanév tankönyvválasztékának áttekintése. A jeles napokhoz kapcsolódó anyagok cseréje. |
2011. február |
Gelencsér Viktória |
A munkaközösség tagjai |
Emlékeztető |
A tankönyvek megismerése, a tankönyvrendelés lehetőség szerinti egységesebbé tétele. Egymás munkájának megismerése |
A Víz világnapja – rendezvények megtartása a tagintézményekben |
2012. március 22. |
A tagintézmények természetismeret tanárai |
A tagintézmények pedagógusai, tanulói |
Fotók, újságcikk, emlékeztető |
Tanórán kívüli ismeretszerzés, „játszva” tanulás |
3. munkaközösségi értekezlet: A „Barátunk a természet” verseny lebonyolítása az Öreglaki Általános Iskolában |
2012. április 2. |
Gelencsér Viktória, Horváth Endre Csaba |
A tagintézmények és más iskolák pedagógusai, tanulói |
Fotók, újságcikk, emlékeztető |
Felkészülés az országos versenyek megyei fordulóira, gyakorlati tudás megszerzése |
A Föld napja – rendezvények megtartása a tagintézményekben |
2012. április 20. |
A tagintézmények természetismeret tanárai |
A tagintézmények pedagógusai, tanulói |
Fotók, újságcikk, emlékeztető |
Tanórán kívüli ismeretszerzés, „játszva” tanulás |
A Madarak és fák napja – rendezvények megtartása a tagintézményekben |
2012. május 18. |
A tagintézmények természetismeret tanárai |
A tagintézmények pedagógusai, tanulói |
Fotók, újságcikk, emlékeztető |
Tanórán kívüli ismeretszerzés, „játszva” tanulás |
4. munkaközösségi értekezlet: A tanév munkájának értékelése, a következő tanév munkájának előkészítése |
2011. június |
Gelencsér Viktória |
A munkaközösség tagjai |
Emlékeztető |
Eredményeink összesítése, javaslatok összegyűjtése |